Çoğu toplantılar çok uzun sürer ve belli bir zaman sonra konuşulanların hiç bir işe yaramadığı ortaya çıkar.Bazen gereksiz tartışmalar ve kavgalar çıkar.
-Toplantı öncesi konu , yer , saat ve katılacak kişiler yazılı olarak ilgililere bildirilir.
-Toplantı öncesi , kulis yaparak kendi fikirlerinize yandaş toplama girişiminde bulunabilirsiniz.
-Toplantıya bir kişi başkanlık eder.
-Toplantı başında gündem hatırlatılıp , konular önem sırasına konur.
-Gereksiz kişiler toplantıya çağrılmamalıdır.
-Katılan herkes konular ile ilgili fikirlerini belirtir.
-Konu harici konuşmalara girilmeyip , sürelere dikkat edilir.
-Karşılıklı tartışmalara izin verilmez.
-Görsel araçlar kullanılır.
-Görüşler sayısal ve gerçek olarak kanıtlara dayanmalıdır.
-Sorun tamamen belirlenmeden çözümlere geçilmemelidir.
-Toplantı sonunda ; tüm katılanlar neyi , nasıl ve ne zaman yapacaklarını bilmeleri gerekir.
Toplantı sonuçları , ilgililere yazılı olarak verilir.Bu sonuçları ‘’ Toplantı Raporu Formu ‘’ oluşturarak ( konu , tarih , katılanlar , sonuç , ) yazmak daha pratik olacaktır.
Toplantı Türleri :
- Karar alma toplantıları
- Yönlendirme toplantıları
- Fikir oluşturma toplantıları
- Motivasyon toplantıları
- Müşteri toplantıları
- Takip toplantıları
Toplantı sonunda ; tüm katılanlar neyi , nasıl ve ne zaman yapacaklarını bilmeleri gerekir.
6 Haziran 2010 Pazar
TOPLANTI YÖNETİMİ
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder